måndag 19 oktober 2009

Nu e det över...

Jag och Rami bestämde oss för att göra ett sista ryck innan hela Norrland förvandlas till ett inverted Dante´s Inferno med 2 meter snö. Det gick inte nå vidare. Isen var på tock för tjock för fisken att penetrera. Skammen var total, jag visste att jag sumpat sista chansen för i år. Nu är vadarna på torkning. Linan sköljd, upphängd och allt känns bara för jävligt! I vinter har jag tänkt börja binda flugor, bli någon slags flugbindar virtuos. Det kommer bli kanon! Även utveckla min mail kontakt med Gunnar, kanske pimpla lite ifall tanten blir för intensiv och går mig på nerverna.

Men innan jag beställer på mig flugbindar prylar för en mindre förmögenhet, måste jag slakta upp ved för vintern, N.R.M.L!

Fick mina nya fiskeglajjer idag. Bland dom bästa jag testat, och då har jag ändå testat ett par st om man säger så!(bilden har jag tagit, även fast det kan se ut som jag hämtat den på WWW)

2 kommentarer:

  1. glöm inte skaffa senilsnöre till glajjerna den här gången

    SvaraRadera
  2. Det har han redan skaffat;)

    SvaraRadera